De eerste dagen op St. Maarten - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Lisanne Heumen - WaarBenJij.nu De eerste dagen op St. Maarten - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Lisanne Heumen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen op St. Maarten

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

06 Februari 2015 | Nederland, Sint Maarten

Hoi hoi,

Hier het eerste berichtje vanuit het zonnige Sint Maarten. Afgelopen dinsdag, 3 Februari, was het dan zo ver, het avontuur naar Sint Maarten ging beginnen. Het was moeilijker dan ik had verwacht om 'afscheid' te nemen van familie en vrienden. De laatste avond in Nederland was daarom ook een kort nachtje. Om 5.00 uur s' nachts reden we richting Schiphol en om 08.40 uur zouden we de lucht in gaan. Nadat het vliegtuig 'ijsvrij' gemaakt was en het ongeluk met een ander vliegtuig was opgelost, konden wij 1,5 uur later ook eindelijk de lucht in. De reis zelf is goed verlopen, we kregen veel eten en ik heb heel veel geslapen. Ik heb 1 film gekeken waarvan de ik de helft niet eens gezien heb omdat ik te moe was. Eenmaal daar aan gekomen waren we opzoek naar onze huisbaas, maar geen idee hoe deze man eruit zou zien. Dus het hele vliegveld gehad en toch maar besloten een taxi te pakken. Eenmaal aangekomen bij ons huisje stond daar de vrouw van de huisbaas. Francois, onze huisbaas, was er binnen 5 minuten ook. Hij heeft ons rondgeleid door het huis en door het dorp. Poeh, wat een verschil met Nederland. In onze slaapkamer zat geen raam, gelukkig wel een airco en in de woonkamer zat een tralie met muggengaas die altijd open staat, iedereen kan dus zo naar binnen kijken. Het huis heeft 5 kamers waarvan er nu 3 bezet zijn. Wijzelf, een Servische jongen en de zoon van de huisbaas. Verder is er een wc en douche voor de meiden en een wc en douche voor de jongens. Waarschijnlijk krijgen we nog meer huisgenoten in deze maanden.
Ook het tijdverschil was heel erg wennen. Er zit maarlieftst 5 uur tijdverschil tussen en in de zomertijd zelfs 6 uur. Diezelfde middag zijn we het dorpje ingelopen om wat boodschappen te doen. We liepen het eerste winkeltje in en keken elkaar aan en vroegen ons echt af wat we de komende maanden moeten gaan eten. De groentes zijn heel erg duur en je moet per winkeltje heel goed kijken want de prijzen zijn zo verschillend hier. De ligging van ons huisje is wel ideaal. Dichtbij de winkels, dollarbusjes die naar de steden rijden, uitgaansgelegenheden, het strand niet te vergeten en onze stageschool. De temperatuur ligt rond de 28 graden dus ook dat was wennen vergeleken met het koude Nederland. De eerste avond zijn we vroeg naar bed gegaan om te bekomen van alle indrukken en de extra lange dag.
De tweede dag zijn we een kijkje gaan nemen in onze heerlijke achtertuin, het strand. Onze baai is vrij rustig en lekker om overdag te vertoeven. Op donderdag hebben we kennisgemaakt op onze stageschool, de Sister Regina Primary School. De kinderen waren nog aanwezig en we hebben meteen meegekeken in onze eigen stagegroep. Het schooltje ziet er erg leuk uit en de mensen die er werken zijn erg aardig. Veel Nederlandse leerkrachten en ook onze mentoren zijn twee leuke jongen meiden uit Nederland. In de klas wordt voornamelijk Nederlands gesproken en aangevuld met Engels waar nodig.
Maandag gaat onze eerste stagedag beginnen. Ik start in groep 4/5 en hier zal ik op maandag, dinsdag en vrijdag zijn. Op dinsdag ruil ik met Eline, ik kom dan in groep 1-2 en op donderdag hebben we vrij om aan school te werken en om lekker naar het strand te gaan;)
De school start om 07.30 uur en om 14.00 uur zijn de kinderen uit, een lange dag dus.
Vandaag zijn we een dagje naar Philipsburg, de hoofdstad van het Nederlandse gedeelte, geweest. Op straat steek je je hand omhoog en er staat al een dollarbusje stil om je voor 2 dollar naar de stad te brengen. Hier hebben we lekker geluncht met twee andere meiden uit Nederland en ook hier hebben we aan het strand gelegen. De terugweg duurde wat langer dan we hadden verwacht, wat hier overigens heel normaal is. Het was druk op de weg en de brug stond open waardoor je lang moet wachten, maar we hebben alle tijd! Dit zal niet de laatste keer zijn dat dit gebeurt.

Dit waren de eerste dagen op het eiland en leuk dat jullie op de hoogte willen blijven van mijn avontuur. Het volgende reisverslag volgt....

Groetjes, Lisanne

• 07 Februari 2015 - 01:29

Noortje:

Hey lisanne,

Super leuk om je verslag te lezen. Ik kan alles weer helemaal terug zien. Echt jaloers! Geniet er maar lekker van! Ik ben benieuwd naar je foto's en de volgende verslagen. Groetjes aan lynn ;)

Groetjes noortje

• 07 Februari 2015 - 09:02

Ericaaaaaaatje:

Hey toetje!!!

Super om te lezen. Dan is ver weg ineens heerlijk dichtbij. Kei fijn voor je ouders en fam en vrienden. En natuurlijk voor ons collega's. ..jiechoe

• 07 Februari 2015 - 09:56

Linda:

super leuk om zo bij te blijven veel plezier, groeten uit het koude oss!

• 07 Februari 2015 - 10:11

Daniek:

Wat leuk dat je zo'n verslag kunt maken en dat dan kan lezen,
    Veel plezier nog en succes met je stage !

• 07 Februari 2015 - 11:39

Naomi:

ik denk dat jullie je wel gaan vermaken daar!
    en over t eten hoef je niet in te zitten, over 4 maanden gaan we je gewoon volproppen bij 't zusje!

Succes en heeeel veel plezier!

• 07 Februari 2015 - 17:01

Miriam:

Heej Lisanne, leuk om je zo toch een beetje op afstand te volgen. En dat je het daar al zo naar je zin hebt. Nog ff genieten en dan veel succes met je eerste stagedagen.