Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Lisanne Heumen - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Lisanne Heumen - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

15 Juni 2015 | Nederland, Sint Maarten

Hoi hoi,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslag heb geschreven dus bij deze weer een nieuwe update en ook meteen de laatste! Ik kan me als de dag van gisteren herinneren dat we op het vliegtuig stapte naar Sint Maarten om daar voor 4,5 maand stage te gaan lopen. En nu schrijf ik alweer mijn laatste reisverslag in ons laatste weekend hier, met toch wel heel veel dubbele gevoelens. Wetend dat we over een week weer iedereen in Nederland zien maar ook wetend dat we dit nooit meer samen gaan meemaken. Wat ik wel mag stellen is dat wij een toptijd gehad hebben en deze ervaring ons niemand meer gaat afpakken!

In de laatste weken buiten stage om hebben we vooral veel strandjes bezocht en vele uurtjes bij het zwembad gelegen. Met Hemelvaart hebben we nog een extra lang weekend gehad. Eline en ik zijn nog een dagje naar Philipsburg geweest om nog een keer de winkeltjes te bekijken en in de middag hebben we een Jet Ski gehuurd wat erg gaaf was om een keer te doen. Wat gaan die dingen hard.
Ook hebben we vele verschillende casino's bezocht in de laatste weken. Er is wel een klein verschil met Nederland, namelijk dat je hier zomaar naar binnen kan lopen, zonder ID of nette kleren en dat alle drank gratis is. Ideaal!

Op stage hebben we onze laatste stageweek ook achter de rug. Onze projecten zijn allebei afgerond en de taalkaarten kunnen ingezet gaan worden in de groep 4 t/m 8. In mijn stageklas heb ik de laatste weken ook veel kunnen doen, ik heb vaak hele dagen gedraaid waardoor ik veel heb kunnen leren. Arlette, mijn mentor, is een paar dagen ziek geweest waardoor ik echt zelf de klas heb gedraaid want invallers kennen ze hier niet.
Dinsdag 2 juni was er door onze klas een bake sale georganiseerd. Dat wil zeggen dat alle kinderen uit de klas iets mee brengen aan eten of drinken en in de pauzes gaan ze dit verkopen aan de hele school. Al het geld wat wordt opgehaald, wordt besteed aan het klassenuitje. Zo heeft elke klas dat één keer in het jaar. Ik stond er echt van te kijken hoeveel eten en drinken er werd meegebracht en hoeveel er op zon dag verkocht werd. Er is heel veel geld opgehaald waardoor we aanstaande woensdag, 17 juni, naar Sea side nature park gaan en als afsluiting in de middag naar de Mac Donalds.

Als verrassing werden Eline en ik meegevraagd om mee te gaan als begeleiders op het groep 8 kamp. Daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen. En om het helemaal af te maken gingen we ook nog van het eiland af, namelijk naar Anguilla. Toen we hoorde dat we verbleven in appartementen aan Shoal Bay (top 7 's werelds mooiste stranden van de wereld) hadden we er helemaal zin in. We hebben verschillende activiteiten mee voorbereid en waren toen klaar om te gaan. Woendag 3 Juni vertrokken we met 17 kinderen met de boot naar Anguilla. Op die dag hebben we lekker gezwommen in de zee en levend stratego gespeeld. Op het kamp zelf hoorde we dat er een vader van een meisje uit groep 8 op Anguilla werkte bij de dolfijnen. En je raad het nooit, hij had voor ons geregeld dat we met de hele groep met dolfijnen konden zwemmen voor een vriendenprijsje. Wie kan dat nu zeggen, op je groep 8 kamp met dolfijnen zwemmen. Dit maakte het kamp toch wel echt af, die gezichtjes van de kinderen, ze waren heel enthousiast. Deze avond stond de bonte avond op het programma en de volgende dag zouden we weer vertrekken. Maar niet voordat we een ochtendgymnastiek hadden gedaan. Wij als begeleiders om 5 uur 's morgens de wekker gezet om vervolgens alle kinderen uit bed te wekken met potten en pannen. Dit vonden ze ook heel leuk... hahah. In de middag alles opgeruimd en wat spelletjes gedaan en weer terug naar Sint Maarten waar de ouders de kinderen weer konden ophalen.
Na het kamp hebben we zelf ook een rustige vrijdag en zaterdag gehad. Op zondagavond dachten we, het weekend is niet af, we zijn niet uitgeweest en dit is één van onze laatste weekenden hier. Er was een feestje bij Sunset dus om 20.00 uur besloten we te gaan en om 20.15 uur uur stonden we al bij Sunset. En deze spontane avondjes zijn vaak het leukste, en dit was er zeker één van. We zouden met Cindy mee naar huis rijden maar wij waren niet de enige. Hup met 9 man in de auto richting huis. Dat kan hier allemaal net als met een glas drank achter het stuur zitten en de verkeerde kant van de rotonde pakken. En uiteindelijk komt het allemaal goed haha.

En toen begon onze laatste stageweek. Toch wel raar om te weten dat je nog maar een paar dagen op school rond loopt als juf en daarna 'niet' meer. (zeg nooit nooit) In deze week heb ik mijn eindgesprekken gehad met Arlette en Lynn, deze waren allebei erg positief.
Op vrijdag 12 juni hebben we samen afscheid genomen in onze groepen. Eerst in groep 4-5 en daarna in groep 1-2. We hebben wat spelletjes gedaan en getrakteerd en van allebei de klassen een mooi knutselwerk gekregen.
Dit was niet echt onze definitieve laatste stagedag omdat we aanstaande woensdag nog mee op uitje gaan met de klas. Die avond gaan we met groep 8 als afsluiting voor kamp uiteten bij Sushito en hierna onze laatste avond op Sint Maarten goed vieren.

De laatste dagen gaan we hier nog even goed genieten van alles want.... het aftellen is begonnen!

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het lezen van mijn verslagen. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mij te volgen.
Ik zie jullie snel weer in Nederland!

Liefs Lisanne

• 15 Juni 2015 - 16:14

Frauke:

Al jou leuke reisverslagjes trouw gevolgd lies! Ze waren erg leuk om te lezen.
    wat een geweldige tijd heb je daar toch gehad, echt super.

geniet van de laatste paar daagjes op sint maarten.

tot snel, xxx