Twee weken carnavalsvakantie - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Lisanne Heumen - WaarBenJij.nu Twee weken carnavalsvakantie - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Lisanne Heumen - WaarBenJij.nu

Twee weken carnavalsvakantie

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

04 Mei 2015 | Nederland, Sint Maarten

Hoi allemaal,
Hier weer een nieuwe update vanuit Sint Maarten. We zitten alweer in de maand Mei, dat wil zeggen alweer drie maanden achter de rug. Nog ongeveer 1,5 maand en dan gaan we alweer richting Nederland. De tijd vliegt wat natuurlijk ook wel weer een goed teken is.

Na het lange paasweekend hebben we nog twee weken stage gelopen en toen begon onze welverdiende twee weken durende carnavalsvakantie.

Op stage hebben we verder gewerkt aan onze projecten en veel lessen gegeven in onze stageklassen. Met Samantha, de directeur van de school, hebben we een gesprek gehad over ons taal project. Ze was erg enthousiast en had weinig op of aanmerkingen over onze taalkaarten. Heel erg fijn om te horen natuurlijk omdat we nu klaar zijn met dit project. Alle taalkaarten zijn geplastificeerd en hoeven nu alleen nog maar in een map te worden gedaan en gepresenteerd te worden aan het team. Met realistisch rekenen gaan we deze weken aan de slag.

Ook zijn we in deze weken nog uit eten geweest met Irma en Johannes. Dit was de laatste stageweek voor Irma en dan zouden ze weer richting Nederland gaan. Reden voor een lekker etentje bij Pineapple Pete. En raad is wat ik gegeten heb….. natuurlijk Saté. Deze heb ik wel gemist na al die weken geen saté te hebben gegeten. En hij was nog heerlijk ook.
Toen we na deze avond thuis kwamen zat ik op de wc en zag ik ineens twee voelsprietjes omhoog komen achter het prullenbakje. Ik wist niet hoe snel ik weg moest komen…. Het was een LEVENDE kakkerlak. De kakkerlakken die wij in huis hebben gezien waren gelukkig allemaal dood. Met handveger en blik proberen dat beest naar buiten te krijgen maar hij was veel te snel. Hij liep al door de gang en wij durfde hem allebei niet te doden, bang dat er eitjes uit zouden komen. Iedereen geroepen maar natuurlijk was er niemand thuis. Met pijn en moeite, na ongeveer een half uur toch dat beest in de blik gekregen en snel dat ding naar buiten gegooid. Hopelijk komen we die beesten niet meer levend tegen in huis.

Donderdag 16 April was het eindelijk zover, de vakantie kon beginnen. Deze avond hebben we gevierd met een lekker gratis drankje bij Rhytm en Bootz. Op donderdag is het ladies night dus dan zijn sommige cocktails gratis. Zo start je de vakantie pas goed. Hierna zijn we samen met Charlotte naar de Carnaval Village geweest in Philipsburg. Hier vond de carnavalsopening plaats op een groot festivalterrein. Deze twee weken vind bijna alles rond carnaval plaats op dit plein. En… carnaval is een hele ‘happening’ op dit eiland. Er is bijna elke avond wel iets te doen.

Vrijdag 17 April, de dag dat Jessie aankwam met KLM. Natuurlijk stonden wij op maho, het vliegtuigenstrand, om daar het vliegtuig aan te zien komen. En daar kwam het grote blauwe vliegtuig uit de wolken. Met onze selfiestick stonden we klaar om mooie filmpje en foto’s te maken van het vliegtuig waar Jessie in zat en dat is gelukt. Gek genoeg was ik best zenuwachtig toen ik hem aan zag komen. Na de landing snel richting het vliegveld om Jessie te ontvangen. Het voelde net alsof we elkaar gisteren nog hadden gezien. Die middag zijn we naar karakter gegaan om van de zon te genieten, maar helaas geen zon gezien. Zul je altijd zien als er iemand komt, een dag geen zon. Ik denk dat wij in totaal twee dagen geen zon hebben gezien en dit was er één van. Maar niet getreurd want de split cocktail ging er toch goed in. Dit is toch wel een cocktail die we niet konden overslaan. En de rest van de dagen was het natuurlijk gewoon weer mooi weer wat we gewend zijn.
Vanaf zaterdag konden wij de auto van Jos en Noortje lenen omdat zij twee weken naar Nederland zouden gaan. Voor ons natuurlijk ideaal met ons bezoek.
We zijn deze week naar vele strandjes geweest zoals Baie Longe (Franse kant), Mullet Bay, Maho(zonsondergang) en Little Bay.
De avonden hebben we gevuld met een avondje casino, nacht zwemmen in de zee, La Bamba, Rhytm & Bootz en de Soggy. Zaterdagavond was in de Soggy ‘the white sensation’ met DJ Chuckie. Dit was een leuke en gezellige avond.
Ook zijn we deze week naar Anguilla geweest waar we met dolfijnen hebben gezwommen. Wat was dat gaaf zeg! ’S Morgens vroeg richting Anguilla met de speedboot. Dit eiland ligt naast Sint Maarten en hier rijden de mensen aan de linkerkant van de weg. Dit was wel ff wennen toen we met de bus richting Shoal Bay reden. Dit is een super wit strand wat in de top 10 mooiste stranden ter wereld staat. Het zand was zo wit dat je zonder zonnebril bijna niks kon zien. En het water was heel erg helder, super mooi! In de middag kregen we een lunch op het strand en daarna reden we richting de dolfijnen. We kregen hier zwemvestjes aan en de dolfijnentrainster gaf ons instructies en vertelde wat we met de dolfijnen gingen doen. We waren met een groepje van 8 personen en om de beurt mochten we met Coco, onze dolfijn zwemmen. We hebben een kusje gegeven en gekregen, kunstjes gedaan, geaaid, op een bodyboard vooruit geduwd en samen met hem gezwommen. Het was echt een super gave ervaring om nooit te vergeten.

De dag erna, vrijdag 24 April, zat het volgende bezoek alweer in het vliegtuig en konden we voor de tweede keer naar het vliegtuigenstrand. Ook hier stonden we weer met onze selfiestick te kijken naar de wolken naar het grote blauwe vliegtuig wat aan zou komen. Nu waren het ons pap, mam, Eline, Mario, Monique, Shu, de moeder en oom van Eline. Wat was het fijn om ook hun weer even te zien na 12 weken. We zijn achter de bus aangereden naar het Divi Hotel. Met het golfkarretje vol koffers geladen richting de hotel kamer. Toen kwamen we erachter wat voor mooie kamers het waren met uitzicht op de infinitypool en de jacuzzi in de achtertuin. Hier kunnen we ons wel een weekje vermaken. Op vrijdag en zaterdag hebben we lekker gezwommen in de zee en in het zwembad bij het hotel. Zaterdagavond om 18.00 uur Sint Maarten tijd was ik al jarig in Nederland dus daarom hebben we het deze avond al een beetje gevierd zodat Jessie er ook nog bij kon zijn. Ze hadden het balkon mooi versierd en ik heb veel leuke kaartjes gekregen uit Nederland, dank je wel daarvoor. We hebben een lekker drankje gedronken in de jacuzzi en later zijn we weer richting ons huisje gereden.
Zondagmorgen hebben we Jessie weggebracht naar het vliegveld, helaas zat de week er alweer op en hebben we toch weer ‘afscheid’ moeten nemen. Wel super leuk dat ik heb kunnen laten zien waar ik nu woon.
Hierna zijn Eline en ik met onze koffertjes naar het Divi hotel gereden om daar tot vrijdag te genieten van onze vakantie. We konden daar blijven slapen zodat we niet elke avond terug hoefde naar ons huis.
We hebben deze week veel leuke dingen gedaan zoals snorkelen op de tikihut, ons huis en schooltje laten zien in Simpson Bay, Hiken naar het hoogste punt (Pic Paradise), lunchen in Grand Case, Fort Louise in Marigot en Fort Amsterdam (op het hotel), Pinel (onbewoond eiland) waar we mooi gesnorkeld hebben en Maho om AirFrance de lucht in te zien gaan. Ook de Carnavals Parade in Philipsburg was heel erg mooi om een keer te zien. Dat is wat anders als de optocht in Schaijk. Er rijden vrachtwagens met flinke boksen muziek erop waar achter grote groepen verkleed lopen met mooie veren en weinig kleren. We hebben onze ogen uit gekeken naar de dansmoves en de kleding die de meeste mensen aanhadden. Erg leuk om een keer mee te maken.
In de avonden hebben we heerlijke cocktails gedronken op het hotel en lekker op het balkon gezeten. Maar helaas, aan alle leuke dingen komen ook een eind. Dit weekend zijn ze weer vertrokken naar Nederland en waren we weer met z’n tweeën. Die dag hebben we even moeten wennen en voelde het weer alsof we de eerste dag aankwamen op Sint Maarten maar gelukkig is dat gevoel alweer verdwenen. De laatste weken stage gaan vanaf vandaag alweer in en we gaan nog even genieten van de tijd dat we hier zijn want voordat we het weten, zitten we alweer gewoon in Nederland.
Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om mijn verslag te lezen en tot de volgende keer!

Liefs